Skip navigation

.

.

.

آهای آقای کافه نشین

لای دود و تاریکی

آغشته به موزیک های جنس انگیز

با تو ام!

حرف دارم با تو از در و دیوار…

آهای آقای کافه نشین!

بگذار

من ِ خوشحال کنارت بنشینم

من ِ گل و بلبل…

آهای آقا!

رفقایم همه زن گرفتند

بزرگ شدند و رفتند

من اما مانده ام  خاک بر سر،

که از سر و رویم شعر می ریزد هنوز

آهای آقای کافه نشین!

سیگار ِ اضافه نداری؟

من کبریت دارم فقط

من اصلا خود کبریتم

بی خطر، سه ستاره ی ممتاز

آتش بزن مرا و دود کن

که من آب های تمام هاون های جهان را نوشیده ام

آقای کافه نشین! آقای کافه نشین!

با تو حرف دارم

چیزهایی از جنس فحش های زیر لب

از جنس عقده های حقیر…

از جنس دخترانی که کنارت می نشینند

از جنس دنجی این کافه

از جنس نورهایی که همیشه کمند

از جنس شکرهایی که در قهوه نمی خواهم

از جنس موزیک های بلندی که نمی فهمم

از جنس خاطراتی که با دوستانم

مرور می کردیم رو صندلی تو…

بگذار حرف بزنم با تو

بگذار جلوی میزت

زانو بزنم و کثافت های درونم را اعتراف کنم…

آقای کافه ها

سیگار اضافه نداری؟

.

.

امین شاهنده

26 Comments

  1. از سر و رویت شعر می ریزد هنوز…

    تو همیشه از سر و روت شعر می ریزه
    .
    .
    .
    فرق داشت با نوشته های دیگه ی تو امین
    خوب بود
    تعبیر های تازه ای داشتی که به دل می نشست
    🙂

    • تازه سر 31 سالگی شعر گفتنموم اومده! همه نون آور شدن ما هم کوبنده آب در هاون گشتیم

      • این عبارت (کوبنده آب در هاون) بیشتر شبیه یه اسم سرخپوستیه
        خوبیش اینه که بهت می آد
        خو ش آهنگه:دی
        حالا دیگه یه اسم سرخپوستی داری:)))))))))))
        منم باید دنبال یه اسم سرخپوستی واسه خودم باشم
        مثلا:بارنده در بهار
        قطره قطره در اردیبهشت

        اسم پیشنهاد کن
        تو الان رییس قبیله ای کوبنده آب در هاون:دی

  2. من کبریت دارم فقط

    من اصلا خود کبریتم

    بی خطر، سه ستاره ی ممتاز

    آتش بزن مرا و دود کن


    عالیه

  3. لعنتی این چی بود نوشتی…
    عالی…عالی….
    چقدر منو یاد داداشم انداخت…

  4. من اصلا خود کبریتم

    بی خطر، سه ستاره ی ممتاز

    آتش بزن مرا و دود کن
    000
    از جنس نورهایی که همیشه کمند

    از جنس شکرهایی که در قهوه نمی خواهم
    000
    آهای آقا!

    رفقایم همه زن گرفتند

    بزرگ شدند و رفتند

    من اما مانده ام خاک بر سر،

    که از سر و رویم شعر می ریزد هنوز…
    000000000
    امین جان عالی بود
    پیشانی ات را می بوسم
    و باز می گردم با شعری در خور شعر خوب تو عزیز

  5. اينكه از سر و روت شعر ميريزه كه خوبه!
    خواستي آتيش بزني اين يكي رو نگه دار…

  6. جالبه….عنوان وبلاگ من:دی
    با کافه چی ها حرفی نداشتی؟!!!!

    مرسی.شعر خوب و جالبی بود.

  7. خيلي خيلي خيلي دوستش داشتم
    فقط يه جايي گفتين :مرور ميكرديم رو صندلي تو ..
    به نظرم كلمه رو خيلي يهو وزنشو سكته زده ، ميشه آسون جابه جاش كرد 🙂

    • یعنی چجوری ؟ بنویس

      • شعر شماست ، نبايد اصولا من چيزي بنويس
        .
        .
        اما ميشد شايد نوشت : مرور مي كرديم بر همان صندلي (به نظرم اينجوري اگر قصد خاصي از صندلي تو داشتين حفظ ميشه مفهومش)

  8. امین جان
    چرا کسی به عمق شعرت توجهی نکرد!
    تو زن می خوای… اگه کسی آستین بالا نمی زنه به مصطفی بگو! اون این کارس.
    .
    .
    .
    بهانه نوشته منو یاد داداشم انداخت نه یادداشتم

    • حسین جانم سلام ! منم نمی دونم چرا کسی این عمق لعنتی شعر ما رو درک نمی کنه! خود این مصطفی هم درک نمی کنه!
      .
      .

    • حسام الدین منظوم
    • Posted دسامبر 3, 2010 at 22:40
    • Permalink
    • پاسخ

    چسبید
    ممنونم ترشیده ترین شاعر کافه نشین منظومه ی ما

  9. شخصی برات نظرمو گفتم در این مورد
    گذر واژه چه صیغه اییه؟

  10. همه ما یه درد و دلهایی داریم شما هم با آقای کافه نشین درد و دل کردین…خیلی هم خوبه…دستتون درد نکنه

  11. خیلی دوست داشتنی بود …
    خیلی …

  12. کم پیش میاد که از شعرای بلند خوشم بیاد
    اما بی تعارف میگم امین
    جددن فازی بردم باشعرت که نگو
    یه جورایی زبان حال من هم بود شعرت
    یه حسی مث اقای هامون
    دمت گرم داش امین
    هر وخت برم کافی شاپ یاد شعرت میوفتم
    دوسش داشتیم بی شک

  13. از سر و رویم شعر می ریزد هنوز

  14. خیلی خوب بود امین…
    کاش از سر و رویت شعر بریزد همیشه…

    «آهای آقای کافه نشین!
    سیگار ِ اضافه نداری؟
    من کبریت دارم فقط
    من اصلا خود کبریتم
    بی خطر، سه ستاره ی ممتاز
    آتش بزن مرا و دود کن
    که من آب های تمام هاون های جهان را نوشیده ام»

    این قسمت خیلی ناب و خاص بود…
    به جان خودم تو سیگار اضافه لازم نداری! :دی

  15. عالی بود…


پاسخی بگذارید

