Skip navigation

 

واقعیت ها و فقط واقعیت ها
واقعیت اول: محمود احمدی نژاد…دروغ
واقعیت دوم: کروبی…تیم آوانگارد اصلاحات
واقعیت سوم: نظر سنجی ها…هرچند ناروا، اما نسبت آرا، تغییرات و جهش ها رو نشون می دن
واقعیت چهارم: موسوی…رضایی..کروبی…ابزار هایی در برابر واقعیت اول
واقعیت پنجم: هر رای یک نه به واقعیت اول
مفروضات و فقط مفروضات
فرض اول: تیم کروبی بهتر از تیم موسوی
فرض دوم: دل و دین و عقل و هوشم…تیم کروبی
فرض سوم: برنامه موسوی قوام نیافته است
واقعیت های مترتب بر واقعیت ها و فقط واقعیت ها
بر واقعیت اول: باید برود
بر واقعیت دوم: هزینه های تحقق خواسته توسط کروبی ، با توجه به افراد ستاره داری چون عبدی و کرباسچی ، و با توجه به ساختار سنتی رسمی و غیر رسمی قدرت، بسیار بیشتر از تحقق خواسته هاست توسط موسوی، و کسی جز مردم این هزینه ها را نخواهد پرداخت…مردمی که تنها داراییش آرزویش است
بر واقعیت سوم: نظر سنجی های اینترنتی روایی ندارن…خیلی ها می گن که در این نوع از نظر سنجی ها توده مردم نمی تونن شرکت کنن…اما به نظر من به چند «چیز» میشه تامل کرد…اول اینکه این آرا اینترنتی می تونن تو ارزیابی وضعیت کاندیدا های اصلاح طلبان کمک کنن…چندین و چند مرجع برای بررسی نظرهای اینترنتی وجود داره…سایت های تبیان و الف که اصول گران و بسیاری از سایت های رسمی و غیر رسمی دیگه که معمولا بی طرفن…چند تا مرجع نیمه دولتی هم هستن مثل ایسپا…تموم این سایت ها در اعلام نفر اول مسئله دارن اما در آرا موسوی و کروبی وحدت رویه ای جدی بچشم می خوره…در بهترین شرایط رای موسوی چهار به یک بالاتر از کروبیه
بر واقیعت چهارم: موسوی ابزار برنده تری است در شرایطی که چند روز بیشتر به انتخابات نمونده…در شرایطی که حجم عظیمی از رای ها ـ و نه همشون ـ جهت گیریشونو روشن کردن و به نتیجه رسیدن
بر واقعیت پنجم: دروغ باید برود… از ابزار ها کدام موثر ترند؟
.
.
فرصت های فرهیختگی
شنیده بودم که همیشه ی تاریخ مردم ایران باهوش تر از رهبراشون بودن…امروز هم یه ثانیه است از همون تاریخ پر التهاب ایران…فرصت فرهیختگی دوباره…فرصت های فرهیختگی کمند…لحظه های نابی که هرکسی می تونه به واقعیت های درونی خودش رجوع کنه
کاری به این حرف ها که کی برنامه اش بهتره ندارم…چراکه تو سیستمی که سه ماه قبل انتخابات تازه کاندیدا معلوم میشه، برنامه فقط یه چند صفحه نوشته شده شتاب زده است…کاری به اینم ندارم که کی بیاد که هزینه های کمتری برای مردم برای رسیدن به آرمان هاشون شکل بگیره، چرا که آرمانها مال انقلاب هاست…این روزها لحظه های تعقل فرا رسیده
فقط فکر می کنم با همه عشقم به آرمان هام، الان واقعیت ذهن من فقط یه چیزه، رفتن احمدی نژاد…شاید این یه استراتژی بوده که سه تا کاندیدا بیان در مقابل احمدی نژاد…سه نوع مختلف، تا شاید از سه جبهه بهش بتازن: جبهه اصول گرایان با رضایی و برنامه های اقتصادی، جبهه روحانیت و اصلاح طلبان آوانگارد با کروبی و برنامه های اقتصادی-فرنگی  و جبهه اصلاحات و میانه روی با موسوی و حمایت خاتمی…اما من فکر می کنم اگه فرهیختگی رهبران این قوم در این حضور بی اجماع و سه گانه است، شاید فرصت فرهیختگی ما مردم هم امروز این باشه که سر یه کاندیدا اجماع کنیم…کاندیدایی که کاریزمای خاتمی رو داره، طیفی از آرا اصول گرایان رو کسب کرده و با هزینه های کمتری می تونه ما رو، نه به خواسته هامون که از شر دولت دروغ رها کنه
.
.
.
واقعیت آخر، واقعیت من
.
من فکر می کنم 
هرگز نبوده قلب من 
این گونه 
گرم و سرخ 
احساس می کنم
در بدترین دقایق این شام مرگزای
چندین هزار چشمه خورشید
در دلم
می جوشد از یقین
احساس می کنم
در هر کنار و گوشه این شوره زار یأس
چندین هزار جنگل شاداب
ناگهان
می روید از زمین
18 Comments

  1. نمي تونم بگم چقدر لذت بردم از اين نوشته … از ترتيب و نتيجه گيري كه بالاخره بايد سر ي كانديدا اجماع بشه .. تا هزينه هاي كمتر … از اين حس اميد به بهتر شدن

  2. تقصير من نيست اول مي شم هي 😉
    .
    .
    اين واقع بيني و احساس مسئوليت رو بقيه اي كه ادعا دارن و از شرايط موجود ناراضي اما فقط زحمت مي كشن رو مبل خونشون مي شينن پيدا مي كردن و مي فهميدن

  3. …امین جان یکی از بهترین و پرمحتوا ترین پست هایی بود که خوندم
    __________________________________________________________

    پاینده باشین و امیدوارم آنچنان که گفتی مردم فرهیختگی خود را نشون بدهند
    یا علی

  4. من توی اون واقعیت ها گیر کردم فعلا

  5. در بدترین دقایق این شام مرگزای
    چندین هزار چشمه خورشید
    در دلم
    می جوشد از یقین
    مي جوشد از يقين
    مي جوشد از يقين
    مي جوشد از يقين
    مي جوشد از يقين

  6. این مناظره های منطق و احساست عالیه امین

    ……

  7. »
    مردمی که تنها داراییش آرزویش است
    »

  8. چندین هزار چشمه خورشید
    در دلم
    می جوشد از یقین

  9. واقعیتهات واقعی بود

  10. آه ای یقین گمشده ای ماهی گریز
    .
    آه ای امین شاهنده
    چقدر آرزو
    چقدر فرصت اندک
    خیلی خوب بودهمه چیز این نوشته
    .
    .
    مسخرس ولی هیچ انتظاری ندارم از دولت میر حسین اگه روی کاربیاد
    انتظاراتم در حد صفره
    به نظرم انتظار داشتن تو این فضا ، تو این فضا که به قول تو پر ه از ساختار قدرت رسمی و غیر رسمیه سنتی
    انتظار داشتن کار ابلهانه اییه
    فقط همین نفس تغییر مهمه هر چقدر هم کوچیک باشه

  11. من فکر می کنم
    هرگز نبوده قلب من
    این گونه گرم و سرخ
    ….

    اگه ایرانی ها عاشقه تغییر نبودن
    هیچ وقت انقلاب نمیکردن

    اما تغییر به چه قیمیتی
    با چه تفکری
    ؟؟؟

  12. در اواخر دوره ساسانی آرمان توده ناراضی، تنها تغییر اوضاع بود.
    با شرکت بی انگیزه در قادصیه و نهاوند، 3قرن حضور اعراب را تاوان دادند.
    فکر می کنین این آرمان به تنهایی کافی باشه؟امروز به نظر من تغییر لازمه، اما تغییرات کم فقط مارو معطل می کنه.
    امروز راه حل مشکلات ما،یک انقلاب دیگه،از نوع رنگی و غیر رنگی، مخملی و غیر مخملی و…نیست،به نظر من امروز موثرترین راه ما نوعی از مبارزه منفی باید باشه.
    روشنترش اینه که با یک انتخاباتی که کمترین میزان مشارکتو توش داشته باشیم،بزرگترین نه رو به شرایط نامناسب گفتیم و خواسته های ملت در اونصورت خیلی بیشتراولویت پیدا خواهد کرد.

  13. این باد بی قراری وقتی که می وزد

    دل های سرنهاده ی ما

    بوی بهانه های قدیمی می گیرد

    و زخم کهنه ی ما باز

    در انتظار حادثه ای تازه

    خمیازه می کشد

  14. با مصطفی موسوی موافقم
    کاش همه این تفکر رو داشته باشن که نباید توی این شرایط انتظار معجزه داشت
    ….

    و عدم مشارکت
    به نظرم اصلا توی شرایطی نیستیم که از همین تغییرات کم هم بگذریم
    گاهی یه روزنه برای نفس کشیدن غنیمت میشه
    ما 4 سال پیش مبارزه ی منفی رو امتحان کردیم
    ولی نتیجه ش داره ریشه هامون رو می پوسونه .. می سوزونه
    شاید مبارزه ی دوم خردادی بهتر بتونه تن ِ زخم خورده ی خسته ی ایران مون رو مرهم بشه

  15. راحیلا ی عزیز

    تغییر برای از دست نرفتن ارزش های اخلاقی
    عادی نشدن دروغ
    فراگیر نشدن بدبینی و ناامیدی
    به بازی گرفته نشدن اعتقادات ریشه ای

    تغییر بخاطر ادبیاتی که در شأن ما نیست
    بخاطر توهماتی که باور ما نیست
    بخاطر دروغ و تشنج و تمسخری که حق ما نیست

  16. مرسی امین جان مرسی..خیلی نئشته هات قشنگ بود…استفاده کردم…
    با توجه به واقعیت ها و فرض ها…
    برای من انتخاب بین سبز یا سفید خیلی سخته…..
    همین که نوشتی خیلی ها به سایت ها دسترسی ندارن…توجه به شهرستانا هم خیلی مهمه…
    دوست داریم که واقعیت اول تحقق پیدانکنه…
    من هنوز رو هوام…نمیدونم….ولی مطمئنم رای میدم…
    ولی به امار 4 به 1 شک دارم

    • حسام الدین منظوم
    • Posted ژوئن 10, 2009 at 13:21
    • Permalink
    • پاسخ

    مهم نفس تغییره
    و واقعیت نیاز به تغییره
    البته تفاوت زیادی بین سبز و سپید هست
    و شاید سپید به تغییر نزدیک تره

  17. به واقعيات و مفروضات مهم و جالبي اشاره كرديد
    ولي يك واقعيت ديگه هم هست كه اهميتش خيلي زياده ولي متأسفانه كمتر مورد توجه قرار گرفته
    اونم اينكه
    تيم قوي كروبي بايد از «مجلس هشتم» رأي اعتماد بگيره
    ……
    .
    .
    .
    تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
    .
    .


پاسخی بگذارید

