Skip navigation

شب دیر می خوابم…صبح زود پا می شم…خواب نمی مونم این روزا…می رم تو ترافیک و لای روزمرگی ها، ادیت پیاف گوش می دم با صدای بلند…با صفا می شم و خودمو دود می کنم…این روزها دست به کارهای بزرگ نمی زنم…چیزایی مثل نوشتن یا آواز خوندن…یا حتی … شیشه ها رو می کشم بالا و فقط ادیت پیاف گوش می دم

.

.

.

یه آوازی با منه

شب و روز

تازه نیست…تموم راه رو با من اومده

آوازی که یه روز آخرش

دیوونه ام می کنه

بارها خواستم بپرسم ازش: «آخه چرا؟» ـ

اما اون حرفامو ازم می دزده قبل اینکه بگم

و صداش از من بلند تره

دارام…دارام…دارام

درست پشت سرم داره میاد

دارام…دارام…دارام

اون با تموم خاطراتت به من هجوم میاره

دارام…دارام…دارام

آهنگی که دوباره به یادم میاره

دلهره ای رو که روزها

مثل یه گناه پنهان کرده بودم

اون رازهای شیرین قلب منو می دونه

آهنگه مدام میگه: ـ

ـ «فراموش نکن

اونایی که دوست داشتنو

و یادشون بیار

وقتی نوبت آشفتگی خودت شد… ـ

وقتی که چاره ای جز گریه نیست

لای اینهمه خاطره که تو آغوشت گرفتن.» ـ

و دوباره

من تمام اونها رو

رها شده پشت سرم می بینم

و تموم این سالها و خاطراتشونو

مثل ضربه های ممتد یه دِرامِر

تماشا می کنم… ـ

آهنگ، ـ

همچنان ادامه داره

دارام…دارام…دارام

ـ «دوست دارم»ِ شب چهارده جولای

دارام…دارام…دارام

ـ «همیشه» که دیگه چقدر ارزون شده این روزا

دارام…دارام…دارام

ـ «تو رو می خوام» مثل یه اتفاق پنهونی… ـ

حالا دیگه تموم شدن اون خاطرات

و همشون ایستادن پشت سرم

کنار خیابون

کنار آهنگی که همه ی منو می شناسه

گوش کن! ـ

ببین این آهنگ منو به چه رقص دیوونه واری مجبور کرده! ـ

انگاری تموم گذشته های من هم

دارن می رقصن با من

حس می کنم یه غمی توی منه…نپرس چرا

منم یه تیکه از این ضرب آهنگ می شم

و مثل یه قلب چوبی

می زنم

“Padam…padam…padam”

VOICE: EDITH PIAF

Click for lyric in English and French

Click for download (MP3)

18 Comments

  1. این آهنگ رو گوش کنید…یه بار تو زندگی هرکسی واجبه که حتما این آهنگ رو گوش کنه…یه چیزی تو مایه های سفر حج شاید…نمی دونم

  2. گوش دادم

    الان دارم از منسرت میام

    رفته بودم » کر » آهنگ فیلم کریستف کلمب رو حتما می دونی… آدم رو یاد قیامت میندازه…اون رو اجرا کردن

    توی یک کلیسا

  3. کنسرت *

  4. از این اوازهایی که همیشه هستن هم خوشم نمیاد…چرا آدم رو راحت نمی ذارن…تو می دونی؟

  5. شعر آخر این پست یه جورایی ترجمه است از متن آهنگ پادام پادام

  6. غزاله به نظر این آهنگ نیست که آدمو رها نمی کنه بلکه خود آدم که آهنگ رو سفت چسبیده…من تو این آهنگها که مدام تکرار میشن فقط فقط خاطراتمو جستجو می کنم…تورو نمی دونم اما واسه من یه جورایی به همه اشیاء و چیزها و اتفاقات و ذهنیت هایی که دوسشن دارم یه خاطره چسبیده

  7. این آهنگ ُ چند بار گوش کردم و اونقدر به نظرم آشنا بود که انگار سال هاست میدپ دونمش و باهام بوده .. آهنگی که تو لحظه های سکوت تو ذهنم بوده ، اما گوش هام اونو نمی شنیده و به وجود آورنده حرکتی در من می شده آهنگ می گه دارام دارام درام و این مثل یه چیزیه که نمی دونم چی ولی واقعن منو به حرکت در میاره .. نمی دونم خوندین کتاب بریدای پائلو رو اونجا یه دختری بوده به نام بریدا که می خواسته جادوگر بشه .. استادش بهش می گه با صدای طبیعت برقص بدون هیچ اهنگی و این اهنگ انگار آهنگ طبیعت همونی که تو ذهن جاری می شه بدون اینکه به گوش برسه
    .
    .
    ببخشید خیلی حرف زدم
    .
    .
    ممنون از اینکه لذتتونو با ما سهیم شدین

  8. in bar zadi too khal

  9. سلام/ممنون از تقسیم آهنگ به این موزونی و زیبایی/گوش کردم چندین بار و لذت بردم،زیارتمون قبول حق.عبادت یعنی خلق کردن همین و همین/خلق قطعه ای ناب،لحظه ای ناب،رقص و آواز و نوشته ای دل انگیزو…

  10. tnx babate ahang………………

  11. حس می کنم یه غمی توی منه…نپرس چرا

    منم یه تیکه از این ضرب آهنگ می شم

    و مثل یه قلب چوبی

    می زنم

    “Padam…padam…padam”

  12. آهنگه مدام میگه: ـ

    ـ فراموش نکن

    اونایی که دوست داشتنو

    و یادشون بیار

    وقتی نوبت آشفتگی خودت شد… ـ

    وقتی که چاره ای جز گریه نیست

    لای اینهمه خاطره که تو آغوشت گرفتن. ـ

    آنگهای فرانسوی همیشه یه شور زندگی بهم میدن

    محشره
    فوق العادست
    منو دیوونه کرده

    یه سر به بلاستم بزن
    دزدیدمش با اجازت

  13. فیلمشو که حتماً دیدی؟ خیلی صداش باحاله

  14. پیف پیف پیف


  15. دلهره ای رو که روزها
    مثل یه گناه پنهان کرده بودم
    ……..

  16. حیف که بجای انگلیسی به م فرانسه یاد نمیدن خیلی غنی تر و بهتر edith piaff حرف نداره هرچی گوش بدی کمه


پاسخی بگذارید

