Skip navigation

ـ شهر کتاب شهرک غرب … جمعه ها…ساعت 4 تا 6 ـ کافه طبقه دوم…روی صندلی ها چند نفر هر جمعه ساعت 4 جمع می شن… منم جمعه های گذشته باهاشون بودم.. یه چیزی شبیه کارگاه شعر خوانی و نقد…خیلی دلم می خواست روایت خودمو از این ماجرا بنویسم

حس جالبیه…اولش تا همه جمع شن یه بحث راه می اندازن…مثل اسطوره و شعر یا ترانه و فرقش با تصنیف یا چیزای مسخره دیگه…بعد که تعداد به پنج یا شش نفر رسید شروع می کنن به شعر خونی…رسمشونم اینجوریه که شاعر شعرشو یه بار می خونه، بعد چند ثانیه مکث می کنه و بعد دوباره می خونه…سر آخرم قبل از اینکه نظرات شروع بشه دستنوشته می چرخه بین کسایی که می خوان از رو بخونن… ـ

روز اول حال عجیبی داشتم…تقریبا هیچکدومشونو نمی شناختم…نمی دونستم یه چیز تو مایه های احمد شاملو یا قیصر امین پور جلوم نشستن یا همه شبیه خودمن…واسه همین برام سخت بود نظر بدم…نقدهای شعر اول و دوم رو ساکت گوش دادم…حالم داشت بد می شد…شعر بیچاره رو دراز می کردن رو زمین…خدا نکنه یه واژه ضعیف توش پیدا می کردن، خشتک شعر رو می کشیدن رو کله اش…بعضی وقت ها هم حس می کردم به شعر مثل یه معمای ریاضی نگاه می کنن و مدام توش دنبال تناقض می گردن…یه وقتایی هم می دیدم دارن ارزش گذاری می کنن شعر رو نه نقد…نوبت من که رسید با اینکه یکی از شعرامو برده بودم اما گفتم شعر ندارم و ایشالاه هفته بعد…هفته بعد اما سعی کردم نگاهمو عوض کنم…دلم می خواست ببینم بقیه چی میگن در باره شعرهای من … نوبت من شد و من تو رو خوندم…دوبار خوندمت شعر من! حس عجیبی بود…منتظر اولین واژه ها بودم و اون رفقا حرف زدن…حس عجیبی بود… جذاب بود دیدن و حس کردن چهره های افراد وقتی شعرت رو می خونی…ـ

حالا بعد چهار هفته اسماشونو یاد گرفتم…آقای جاهد، مسعود اعرابی، گلستانی، شفایی، ونداد فلاح، تارا همسی ـ نمی دونم املاش درسته یا نه ـ بابایی و یکی دو نفر دیگه…هر جلسه حدود شیش نفری میان…همین

16 Comments

  1. hala chi goftan dar morede oon sheret.. oon jalebe

  2. esme shahrake gharb ke miad ye joori misham…
    delam baraye khoone tang shode
    .
    .
    rasti
    khone man vaghean oonja bood??!?!

  3. ياد كلاساي شعر خواني افتادم كه 7 سال پيش مي رفتم… روزگاري بود… و من همه خيلي وقتا حرفايي داشتم كه نمي گفتم … حالا اما فرق مي كنه…. موفق باشين

  4. man kheylii un cafe ro dust daram ba inke tush narafte budam….hamishe dust dashtam bebinam che etefaghe hayajan angizi unja miofte ke alan fahmidam….mer30 😉

  5. khob axol amaleshoon chi bood? sheret roo zamin moond ya sho oor be kharj dadan ? ya zadi khakishoon kardi mard ?

  6. مي خواهم
    من نيز
    نقطه
    .
    .
    .
    CaCtUs

  7. مي خواهم
    من نيز
    نقطه
    .
    .
    .
    CaCtUs

  8. khob bad chi shod?!

  9. مي خواهم
    من نيز
    نقطه
    مرغ همسايه فيل است
    نقطه
    .
    .
    .
    CaCtUs

  10. شعرمو خوندم و ازش تعریف کردن کلی و من شاد شدم
    یکی دوتا نظر خوب هم دادن
    بد یا خوب هرجور شده می خوام بازم برم
    هر جمعه
    اول شعر تسبیح رو خوندم
    بعد شعر نخوان

  11. شعر نخوان رو امروز خوندم
    خودم از واکنششون به این یکی بیشتر راضی بودم
    دست من نیست

    زیر نگاه تو

    بی تاب می شود

    … چارچوب این شعر

    و کلمات

    رقاصه هایی می شوند

    … سرگردان و بی هوا

    می ترسم

    ، عاقبت از این هیاهو

    یکی واژه به هیات نامت درآید

    … و رسوایم کند

  12. پس چون ازت تعریف کردن می خوای بری… اگه تو ذوقت زده بودن می رفتی؟!؟!.. من می رفتم..فقط برای رو کم کنی

  13. البته یک اعتراف هولناک هم باید بکنم
    .
    .
    من نمی تونم نوشته های خودم رو برای کسی بخونم..باورت میشه.. نه اینکه خجالت بکشم یا روم نشه..اصلا
    .
    .
    چون نوشته هام خودم رو خیلی منقلب میکنه… تا چند سطر اولش رو فقط می تونم بخونم با صدای بلند.. بعد دیگه….

  14. چون دفعات اولت که وارد جمع شدی با روی باز باهات استقبال می کنن
    چون تو رو می خوان تو جمعشون یواش یواش راه بدن
    از طرف دیگه تو جوونی و خیلی حساس
    بعد از یه مدت که بیشتر با هم آشنا شدین و تو با جمع راحت تر شدی
    و اونها به این موضوع پی بردن
    شروع می کنن خشک شعراتو رو سرشون کشیدن
    و بعد تو اصلا ناراحت نمی شی که هیچ
    طول هر هفته برای رسیدن جمعه بعدی بی قراری می کنی تا شعر جدید و بی عیب و نقص تو براشون بخونی
    درست مثل شاگرد هنرهای رزمی که زیر نظر چند استاد داره آموزش می بینه
    بعد از یکسال
    می بینی که هم چیز عادی شده

  15. Your poems are great. I always enjoy reading them. Good job;)

  16. band bande sheram be larze oftad
    az salakhi sheraam mitarsam
    vaqty tafsir mikoni haleto yani tasiresh khob bode shaiadam to khob bodi khodet


پاسخی بگذارید

