Skip navigation

هیچ کس فنجان قهوه ام را نخوانده است

بی آن که تو را در آن نبیند، ـ

هیچ کس خطوط کف دستم را ندیده است

بی آن که چهار حرف از اسم تو را بگوید، ـ

همه چیز را می شود حاشا کرد

جز عطر آن که دوستش داری ، ـ

همه چیز را می شود نهان کرد

جز صدای گام زنی که در درونت راه می سپرد، ـ

با همه چیزی می شود جدال کرد

جز زنانگی تو. ـ

.

.

بر سر ما چه خواهد آمد

در آمد و شد هایمان

اکنون که تمامی کافه ها چهره ما را به یاد دارند

و تمامی پیاده رو ها به نغمه گام های ما خو کرده اند؟ـ

ما در معرض جهانیم

چون مهتابی رو به دریا

نزار قبانی-شاعر سوری

11 Comments

  1. وقتی زنی زیبا می میرد /زمین تعادل خویش را از دست خواهد داد (نزار قربانی(

  2. این شعرش رو خیلی دوست دارم، حس عاشقانه شعرهاش خیلی لطیفه

  3. [audio src="http://nasiriphotos.com/blog/music/Anouar%20Brahem%20-%20Astrakan%20caf%C3%A9.wma" /]

    نزار قبانی رو باید با ترنم عود انور براهیم حس کرد لینک موزیکه انور براهیمه

  4. shahkare..man chand mahi bishtar nist kashfesh kardam… dar bandare aabie chashmanat/ taze fahmidam غاده السمان ham sheraye ziabie dare… kheyli mamnoon , ziba bood.:) va hamintor khisie barane bi hosele …

  5. شعر
    .
    از غزلی می‌پرسد
    .
    که واژگانش ناتمام مانده است
    .
    نزار قبانی
    .
    و کسی پاسخش نمی‌گوید

  6. زنی دیشب در درون من مرد…
    .
    .

  7. یک سری جمله های بی سر و ته هی میان توی این ذهنم که نمی دونم باهاشون چی کار کنم
    .
    .
    آشپز خوبی میشم
    .
    .
    دارم به هم می بافمشون.. مثل آش شله قلمکار

  8. من یک کم قاطی کردم..جدی نگیر این نوشته ها رو

  9. راستی این شاعری که نوشتی رو من اصلا نمی شناسم
    اینجا باهاش آشنا شدم

    nice to meet you

    به نزار گفتم اینو

  10. شعر خوبی بود…نمی دونم چرا از این نوع شعرا این روزا زیاد می شنوم 😉 شاید همه دارن به یک سمت می رن …. نمی دونم ….. با قسمت آخرش بیشتر کیف کردم….بر سر ما چه خواهد آمد

    در آمد و شد هایمان

    اکنون که تمامی کافه ها چهره ما را به یاد دارند

    و تمامی پیاده رو ها به نغمه گام های ما خو کرده اند؟


پاسخی بگذارید

