Skip navigation

یه هفته بود ایمیلم رو چک نکرده بودم…لابه لای سیصدتا میل و اسپم و کوفت و زهرمار دیگه یه دفعه دیدم یه ایمیل از یکی که یه روزگاری با من آواز می خوند رسیده…عنوان ایمیلش بود: «گوش کن». می دونه همیشه چقدر دیوونه گوش کردنشم. مثل بچه ای که نمی تونه تاب بیاره لحظه سال تحویل رو، واسه باز کردن کاغذ کادوی دور عیدی، بی تاب باز شدن میل بودم…اما نمی فهمید حال منو این اینترنت دایل آپ مسخره…بالاخره باز شد این ایمیل…انگاری خودشم موقع فرستادن ایمیل هیجان داشت یا عجله، چون متنش یه سوتی ناز داشت و کل خندیدم وسط اون هیجان به اون سوتی…یه آهنگ باصفا بود…نمی دونم خودش یادشه یا نه که من براش می خوندم این آهنگ رو…نشون به اون نشون که غلط می خوندم و اون هی غلطم رو می گرفت و من بهش می گفتم: «آواز رو باید با دل خوند نه با حافظه.» یادته رفیق؟ من که یادمه رفیق…ـ

می دونم چی کار می کنه و چه حال و روزی داره…اینم می دونم که بی خبره ازم، خیلی…می گن بی خبری خوش خبریه، اما من کلا با خیلی از اینجور ضرب المثل ها مشکل دارم…به نظر من بی خبری خوش خبری نیست… ـ

حالا بعد این روزگار سپری شده مردمان سالخورده فقط یه چیزی دارم که بهش بگم: دلتنگتم رفیق، خیلی زیاد…روزگار مال من و تو نبود…ـ

.

.

می و میخانه مست و می کشان مست

زمین مست و زمان مست، آسمان مست

نسیم از حلقه زلف تو بگذشت

چمن شد مست و باغ و باغبان مست

.

تا زدم یک جرعه می از چشم مستت

تا گرفتم جام مدهوشی ز دستت

شد زمین مست آسمان مست

بلبلان نغمه خوان مست

باغ مست و باغبان مست

.

تو زمزمه چنگ و عود منی

نغمه خفته در تار و پود منی

تو باده و جام و سبوی منی

مایه هستی و های و هوی منی

گرچه مست مستم نه می پرستم

به هر دو جهان مست عشق تو هستم

تا من چشم مست تو دیدم

ز ساغر عشقت دو جرعه چشیدم

شد زمین مست آسمان مست

بلبلان نغمه خوان مست

باغ مست و باغبان مست

14 Comments

  1. اول

  2. قلندر گر شراب تلخ نوشد
    به از صوفي که حلوا خوار باشد
    جگر خواري کن آنجا گر تواني
    که مهمان جگر بسيار باشد
    .
    .
    .
    «DEHLAVI»
    CaCtUs

  3. ديگران را تلخ مي آيد شراب جور عشق
    ما ز دست دوست مي گيريم و شکر مي شود
    .
    .
    .
    «SADI»
    CaCtUs

  4. شراب بيغش و ساقي خوش دو دام رهند
    که زيرکان جهان از کمندشان نرهند
    .
    .
    .
    CaCtUs

  5. باغ مست و باغبان مست:
    توی باغشون درخت گلابی هم بود؟؟

  6. شراب تلخ مي خواهم که مرد افکن بود زورش
    که تا يکدم بياسايم ز دنيا و شر و شورش
    .
    .
    .
    CaCtUs

  7. wow, it is great:O I loved it.

    • حسام الدین منظوم
    • Posted دسامبر 5, 2008 at 13:30
    • Permalink
    • پاسخ

    این آهنگ از اون آهنگاست.
    .
    .
    .
    .
    .

  8. یک هفته ایمیل چک نکردی…. من میمیرم اگر یک هفته چک نکنم…

    با حسام موافقم… از اون اهنگ هاست

    فقط خدا به داد برسه…

    جواب کامنتت رو هم نوشتم… احتمالا به عنوان یک پست میذارم توی بلاگ…

    اما نوشتنش من رو بیچاره کرد…

  9. تقریبا که چه عرض کنم تحقیقا ریخت من رو به هم…

    خدا بگم چی کارت نکنه…

  10. بعضی سوال ها درست می خورن به وسط خال.. بعضی حرف ها هم همینطور…

  11. دیریست که دلدار پیامی نفرستاد *** ننوشت سلامی و کلامی نفرستاد

  12. ای غایب از نظر که شده همنشین دل *** می گویمت ثنا و دعا می فرستمت

  13. این پست یه کم خصوصیه
    چه خوب که سیزدهم نیستم


پاسخی بگذارید

