Skip navigation

مرا می‌بینی و هر دم زیادت می‌کنی دردم
تو را می‌بینم و میلم زیادت می‌شود هر دم به سامانم نمی‌پرسی نمی‌دانم چه سر داری
به درمانم نمی‌کوشی نمی‌دانی مگر دردم

نه راه است این که بگذاری مرا بر خاک و بگریزی
گذاری آر و بازم پرس تا خاک رهت گردم

ندارم دستت از دامن بجز در خاک و آن دم هم
که بر خاکم روان گردی به گرد دامنت گردم

فرورفت از غم عشقت دمم دم می‌دهی تا کی
دمار از من برآوردی نمی‌گویی برآوردم

شبی دل را به تاریکی ز زلفت باز می‌جستم
رخت می‌دیدم و جامی هلالی باز می‌خوردم

کشیدم در برت ناگاه و شد در تاب گیسویت
نهادم بر لبت لب را و جان و دل فدا کردم

تو خوش می‌باش با حافظ برو گو خصم جان می‌ده
چو گرمی از تو می‌بینم چه باک از خصم دم سردم

حافظ 

6 Comments

  1. اول

  2. :)) kolli be commente mostafa khandidam…kheyli khub bud….mesle bachegia o stop havayi ke migoftim aval !! aval !!

  3. منم دوم 🙂

  4. منم سوم

  5. دمار از من برآوردی

    این قسمتش خییییییییییییییلی باحال بود

    راستی عید هم مبارک…. این ده شب اول این ماه شبهای عجیبی هستند قدر بدونیم

  6. منم آخر
    گفتم زبهر بوسه تو زیان کردم ای نگار…گفتا ز بهر سود بود مرد را زیان


پاسخی بگذارید

